lørdag 18. juli 2009

En regnfull lørdag med fulle hus.

Dagen begynte med sorggrå himmel, og det tok ikke mange timene før tårene rant fra de fulle skyene - men feriefolket og østfoldingen lot seg ikke stoppe. Det har vært en travel dag på galleriet - med mange besøkende og klingende mynt i kassen.

Dagen min begynnte som den pleier med en kopp kaffe utenfor Det grunnmurede galleri sammen med keramiker Vibeke Åmli.

Deretter blir det å tursel bort til mitt eget verksted og ta i mot de første kundene. De lot seg henføre av sommerlige seilbilder og gjennomskinnelige glass smykker. Det var en helside i avisen om utstillingen "Road trip" som åpner i morgen og det var flott med litt redaksjonell omtale.

Jeg måtte selvfølgelig inn på cafe magenta og hilse på Liv som står over bolledeigen. Det skal bakes boller hver dag og det lukter nydelig på hele bastion5. Cafe magenta har også de beste vaflene i Gamlebyen - så det er hvert et besøk.

Galleriet har vært fullt og Trude med familie var innom, det var også Susann med begge gutta så det var ekstra hyggelig. Jeg merker at feriefolket har inntatt Gamlebyen for fullt og det er hyggelig å hilse på alle som var på besøk hos meg i fjor.

Hjertene ble laget i går, søtere enn dette klarer jeg ikke å få det..... Så blir de nydelig annbrakt i på en hvit pute med sølvlenke til den nette sum av 450,-

Marianne og Line kom ved 1400 for å henge opp bildene sine og gjøre alt klart til spennende åpning i morgen. Så da dundrer det løs med utstillingen "ROAD TRIP"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar